tisdag 29 september 2015

Angelina Jolie - Få har tutor som vi...

- Jag vet vad du tänker på, sade Jonatan med ett leende följt utav en puss.
Mmm, det visste han och mitt ansiktsuttryck var troligen en smula bekymrat då han återigen hade kommit på mig.
- Du kommer inte att se ut som Tara Reeds, sade han och skattade.
- Jag är helt säker!
Näää, mumlade jag för mig själv, det kanske jag inte kommer att göra, men mina tuttar kommer definitivt inte att se ut som Angelina Jolies heller! Det var jag helt övertygad om! Kalle i all ära, men hennes kirurg hade nog haft en utgångspunkt som varit en aning bättre och eventuellt hade hon inte heller gått via landstinget. Fast det är klart man vet ju aldrig. Jag menar kolla bara på prinsessan Viktoria som så solidariskt valde att föda barn på ett offentligt sjukhus! Jag är helt säker på att hon blev behandlad precis som vem som helst då hon kom in till förlossningen! Måste ha varit ungefär som på min förlossning tänker jag!
- Idag Monica har vi förmånen att få ha fina Laura med oss som barnmorskepraktikant! Är det okey om hon också får känna lite på dig? Hade barnmorskan frågat snällt.
-Eeeeh, näeee det går faktiskt inte fint! Hade jag varit en lesbisk singelkvinna så kanske jag hade övervägt mitt svar, men nu var så icke fallet! Kanske skulle jag ha tipsat henne om Prinsessan Viktorias förlossning istället tänkte jag nu såhär i efterhand! Hon var säkert helt galet förtjust i praktikanter! Dessutom hade ju halva sjukhuset stängts ner då hon anlände så det hade ju varit en väldigt autentisk och givande praktiksituation!

- Tara Reeds var rejält överviktig när hon gjorde sin fettsugning, fortsatte Jonatan.
- Det är inte jämförbart med dig.
- Hade inte Paris Hiltons lilla hund "Tinky Bell" en ny rosa dräkt förra veckan också älskling? Frågade jag en aning ironiskt då jag älskade att driva med honom för att han överlag hade bättre koll än mig på det senaste skvallret i kändisvärlden.

Ett år hade nu snart gått sedan jag avslutat min strålbehandling och jag hade bestämt mig för att göra en fettransplantation. Kalle hade visst gjort ett schysst jobb precis som han hade utlovat, men för att åtminstone ha 2 lika stora persikor kändes fettransplantation som ett bra val. Wille och Linda hade genast glatt erbjudit sig att skänka mig lite fett, men dessvärre hade operationstekniken år 2015 inte riktigt kommit lika långt som i "Face of". Calle hade skickat en remiss till plastik på Sahlgrenska och jag hade därför i vanlig ordning läst allt man kunde komma över inför mitt besök. Återigen i egenskap utav blont geni hade jag börjat googla hej vilt för att finna "sanningen" samt "neutral information" på nätet! Den första bild jag då möttes av när jag googlade på fettsugning, var då givetvis Tara Reeds oerhört lyckade mage! Denna helt sjukt snygga kvinna hade till min fasa förvandlats till något som mer gick att likna vid min 85-år gamla mormor då hon fortfarande var vid livet. Redan som 5-åring hade jag konstaterande sagt till min mormor att hon var väldigt skrynklig både i ansiktet och på magen. Som tur var avskaffades barnagan i Sverige just det året som jag föddes och som den kloka ryska gamla kvinna hon var hade hon tagit seden dit hon kom! Låt mig säg att tanken på att få en getingmidja och en fotomodellsmage på samma gång som man fick ett par schyssta tuttar initialt hade känts väldigt lockande! Då bilden på mormor dök upp i bakhuvudet kändes dock tanken inte riktigt lika het! (Kände nu att jag var tvungen att tillägga att min mormor var väldigt snäll! Fin på insidan var hon också och hennes behag var minst sagt av den ryska sorten! Dessvärre fick jag endast 5 svarta skäggstrån på hakan av mitt ryska arv eller ja eventuellt bröstcancern också, men det vet jag ju inte än.)

Näää, kanske var det inte riktigt värt att förstöra precis hela kroppen för att förbättra en annan del, även om det kanske skulle skapa någon form utav symmetri i sig. Hur som hade jag min läkartid till plastik på måndag  och då skulle jag få mer information.

För att piffa till tillvaron en smula bestämde jag mig för att göra ett såntdär intelligent test på FB då man fick veta vilken kändis som var ens riktiga look alike! Efter att ha svarat på 5 djupgående frågor stod svaret svart på vitt och det rådde nu längre inga tvivel på vem som var min tvillingsjäl! ANGELINA JOLIE satt nu inklippt tillsammans med en bild på mig med en undertext som utlovade hela 92% likhet! Det tidigare oklara kändes nu helt plötsligt klart som korvspad som min farmor skulle ha uttryckt det! Skratta du men jag menar helt ärligt nu alltså! Bortsett ifrån det bruna spikraka håret, ögonfärgen, de stora läpparna, min nedärvda polska näsa (återigen snuvad på tuttarna), hennes silikonbröst, de 5 svarta skäggstråna och de 10 extrakilona jag hade jämfört med henne, så var vi ju lika som bär!!! 😃 äntligen hade jag hittat ett test som verkligen stämde! Då Angelina var Jonatans absoluta favoritskådis, (främst pga hennes skådespelartalanger då förstås! Han hade tom börjat att se på tomb raider 3 ggr utan att se klart den då den är så bra!), var det nu glasklart att han blivit kär i just mig! Stolt visade jag upp min iPhone med det uppenbara bildbeviset för Jonatan och pussade honom godnatt med ett leende på läpparna! Nu var det jag och Angelina mot världen och jag skulle sova sjukt gott inatt...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar