tisdag 5 augusti 2014

GRATIS TATUERING - OMFG!!!

Eftersom jag eventuellt kanske inte hade följt läkarnas anvisningar till punkt och prickar denna gång heller, hade jag fått fylla i mina strålningsmarkeringar ett antal gånger själv. Då jag stormtrivdes med min ortorektiska livsstil, tänkte jag nämligen inte ge upp min dagliga tvångslöpmil i första taget! Sedan kunde det eventuellt ha varit så att jag också hade badat som aldrig förr i värmen, vilket inte heller direkt hade legat till gagn för att bibehålla min skattkarta i sitt ursprungsskick. Då jag hade fått fylla i mina markeringar så ofta, hade jag nu nästan fått ärr efter dem. Därför hade jag bestämt mig för att tatuera in 5 prickar runt mina tutor i alla fall. (Jag vet att det låter jättemärkligt, men även jag, (läs den bästa), kunde ha fel! Fel kanske var att ta i förstås, det lät inte alls bra! Mindre rätt kunde vi hålla oss till! Det klingade aningen bättre!).

Tatueringar överlag hade aldrig riktigt varit min grej, vilket gjorde att situationen ändock kändes något märklig. Bortsett ifrån tanken på att tatuera in en bag in box under foten följt utav texten "Wine FTW", ("For the win" för er som inte är så ungdomliga utav er) ;) hade det aldrig varit aktuellt att tatuera in någonting på min kropp! Plötsligt slog det mig som en blixt ifrån klar himmel, ljuset kom till mig och jag kände mig alldeles varm ända in i själen! Jag skulle ju få tatuera mig HELT GRATIS!!! Den lilla polacken i mig var helt klart "on fire"! Detta var ju helt fantastiskt! Tänk vilket lyxlirarliv man levde! Galet, säger jag bara! Jag saknade nästan ord för att uttrycka min lycka!!!

För att vara på den säkra sidan skulle jag dock inte få tatuera in mina prickar förrän efter den 5:e strålningsbehandlingen. Sköterskan delgav mig att man var tvungna att ta flertalet röntgenplåtar för att kunna garantera att prickarna hamnade på rätt ställe. Annars riskerade man att behöva tatuera in 5 prickar till, vilket man inte ville göra i onödan. Jag stirrade surt på henne och muttrade för mig själv! Snåla människa! Försökte hon blåsa mig nu på mina gratistatueringar? Här hade jag årets bästa raggningsreplik i en liten ask, så skulle hon komma och förstöra alltihop! Tänk att tassa runt på krogen med ett gäng bläckpennor och fråga killarna om de ville leka prick-till-prick på mig? Det skulle regna killar! Det kände jag på mig!

Näe, jag var helt klart trendig som aldrig förr och tatueringar låg helt rätt i tiden! Jag var kort och gott ett modelejon! (Googla det så får du se om du inte tror på mig! Det kommer upp ett dussintal bilder med duck-selfies på mig då!) Nej, nu kunde jag knappt bärga mig inför att bli gaddad och äntligen kunna få hänga med innefolket där jag hörde hemma... ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar