fredag 8 augusti 2014

Pormask - en unik tatuering!!!

Jag hade känt mig lite mätt nu ett tag på alla uteserveringar i Göteborg samt vad kroglivet hade att erbjuda. Därför hade jag lite spontant mitt i veckan dragit ihop ett gäng för att spela brännboll och ha lite picknick i Slottsskogen. Till min glädje visade sig närmare 30 personer vara sugna på något spontant och till och med solen sken som aldrig förr. (Det var förstås inte helt utan att man började ana ugglor i mossen! Det var liiiiite för bra för att vara sant och jag väntade bara på att någon skulle dra bort mattan under mina fötter!) ;)

Det var min 5:e strålning och jag hade en förhoppning om att få min attraktiva krogspelplan intatuerad idag eller imorgon. När jag hade börjat fälla hår som en ranglig gammal katt efter vintern, hade Thomas givit mig ett kanontips om hur jag skulle avleda fokus ifrån mitt hårsvall! Han hade givit mig rådet att köpa urringningar ner till knäna och lovat mig att ingen kille någonsin då skulle notera min fluffiga frisyr! Idén lät inte helt orimlig och jag hade väl tänkt ge det ett försök. Du kan därför försöka visualisera min min då sköterskan i förra veckan tog fram ytterligare en tuschpenna och satte två mastodontkryss PRECIS MITT EMELLAN MINA PERSIKOR!!! I egenskap utav blont geni, (eller ja, där ljög jag, numera fjunigt sådant), undrade jag vad jag i all sin dar nu skulle försöka få min omgivning att lägga fokus på??? Den forna tvättbrädan med tvätten i vägen kanske?

Sköterskan ropade upp mitt namn och kom ut för att hämta mig i korridoren.
- Jag har goda nyheter Monica, sade hon glatt!
- Jaså, frågade jag undrande. Skall ni rita mig i ansiktet nu också kanske, tänkte jag för mig själv. Det vore ju attraktivt och skulle dessutom garanterat avleda all fokus ifrån såväl tutor som fjun!
- Dina röntgenbilder var perfekta, fortsatte hon. Du skall därmed få tatuera dig idag!
Shit pommes frites, mumlade jag för mig själv! Lyckan var totalt!!! Miami Ink, släng dig i väggen säger jag bara! Det är liksom här det händer!

Jag fick lägga mig i min sedvanliga farkost, varpå sköterskan kom med en nål och en bläckpenna. Detta kändes helt galet lyxigt! Nu snackade vi känsla! Inga töntiga tatueringsapparater här inte! Det låg helt rätt i tiden att kunna skapa på fri hand utan att behöva mainstream hjälpmedel. Så jobbade inte de riktiga proffsen! Man ville vara unik i dagens samhälle! Sköterskan förvarnade mig att det skulle kännas extra fint vid revbenen, vilket hon kan ha haft en poäng med. Hur som helst gick hela proceduren mycket snabbt och jag kände mig väldigt glad över att äntligen få slippa alla gamla plåster! (För att vara på den säkra sidan hade jag tagit på mig ett extra urringat linne premiärdagen till ära).

Lite extra glad i hågen begav jag mig emot Slottsskogen för att visa upp mina fina prickar för mina väninnor. Jag hann inte mer än fram till Sara förrän hon utbrast;
- Låt se, låt se omedel bums!
Jag pekade ut mina nygaddade behag varpå hon glatt fortsatte;
- Det där blev ju jättebra Monica!!! Det ser precis ut som små pormaskar!
- Tack Sara, svarade jag glatt tillbaka! Det är ju fruktansvärt eftertraktat! Något av det vanligaste som man brukar vilja tatuera in faktiskt! Är det inte det alla drömmer om här i världen? Att få tatuera in små pormaskar i urringningen?

Detta var helt klart top notch och det var inte utan att jag förstod att jag inte skulle behöva vara singel länge till... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar