torsdag 22 maj 2014

Extraknäck som fågelskrämma VS "rosa bandet-hångel"!

Aivi hade gett mig en akuttid så att mina fransar i alla fall såg tätare ut än mitt hår som nu bestod utav ungefär 1/3 av sitt ursprung. Det hade nu gått 8 dagar sedan min förra behandling och även om man kunde blotta hårbotten mer än innan eftersom håret var extremt tunt, så såg jag ännu normal ut. Fransarna barrade likaså mer än vanligt och jag kände mig ovanligt nöjd över mina nyfixade bambifransar!

Anna hoppade in i bilen och gav mig en stor kram.
- Vad är det vi ska göra hos doktorn? Frågade hon då vi inte hade kunnat prata i vin-luren.
- Som du ser har jag inte så mycket hår kvar, så jag har avbokat mina cellgifter denna vecka och skall träffa min onkolog nu för att prata om mina framtida behandlingar. Jag tror att jag tänker bryta helt och vill fråga hur vi kan lägga upp det med strålning och annat.
- Avbokat? Sade Anna lite förvånat och skrattade. Du får det att låta som en avbokning utav en tid hos frissan.
- Frissan? svarade jag förvirrat. Jag sysslar inte med sådant! Jag kör gratis åkerklippning på en stol hos Catrin i blåsten! Syns ändå inte när man har ett sådant burr som mig, så det passar bra för en polack! Jag har i och för sig inget direkt burr att skryta med längre, så nu blir det nog billigare än någonsin! Skall jag bli flintskallig behöver jag ju inte ens köpa schampo längre, så jag kommer ju att spara en hel förmögenhet! Jag tyckte att jag barrade som en julgran i slutet utav januari till en början, men nu liknar min frisyr nog mest den döda enen som växte i min gamla trädgård om du minns den?
- Har du tagit med en hårtuss att trycka upp "gissa vart" på onkologen med "hårlöftet" nu då? Frågade Anna.
- Nej, det har jag sparat så att jag kan limma på det igen med 2-komponents lim! Du tror väl inte jag ska ge bort det gratis till henne??? Har du sugit på din vintelefon nu eller när du kommer med så tokiga idéer? Va det så du pajade den? Genom att försöka nyttja den som fickplunta på krogen och fylla den med vin innan ni gick ut i helgen eller?
- Nah, inte riktigt så, svarade Anna.
- Fortsätter det så här kommer jag inte ens kunna använda min "Rosa bandet hångel-skylt" längre. Ändå tyckte jag att 150 kr var rätt billigt! Det finns nog mer hopp för min del om att kunna knäcka extra som fågelskrämma på grannens åker istället! Ett par kilo fluff till så kan jag nog bli rätt lik han fågelskrämman i Trollkarlen från OZ!!!

Skämt åsido så har jag nästan bestämt mig för att bryta min cellgiftsbehandling. Vad tycker du att jag ska göra?
- Monica, min vän. Jag lyssnar mer än gärna på både dig och onkologen idag. Vill du prata så vet du att du får ringa mig när du vill dygnet runt, men beslutet, det är ditt. Jag har bestämt mig för att inte tycka något alls idag! Detta Monica är ett beslut som du måste ta själv...

Ja, det kändes fantastiskt spännande! Det skulle bli härligt att få se om man kunde få ta del utav lite pålitlig statistik också! Patient nummer 701, here we go again! Tur att man i alla fall fick gratis kaffe strax! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar