måndag 7 juli 2014

Glory hole?

Italienresan hade varit underbar fram tills dess att jag hade tappat så mycket hår att jag på riktigt hade börjat likna Andy i "Little Britain". (Jag såg eventuellt inte riktigt lika efterbliven och vanskapt ut, även om skenet kunde bedra).


Jag hade knappt gått utanför dörren sedan min hemkomst och satt nu och funderade över hur jag skulle göra med midsommarfirandet. Sanningen var att jag kände mig mer och mer kluven. Kanske var det bäst att stanna hemma? Jag kände mig inte bekväm någonstans längre med min fluffiga frisyr och det var över 100 personer som skulle gå på den omtalade festen ute på Donsö.
Till råga på allt kände jag inte Daniel som skulle ha festen heller, utan hade bara träffat honom ute några gånger. (Sen kunde det vara en lite detalj att jag inte var bjuden heller, eller jag vet inte).

Det ringde på min hemtelefon och jag möttes utav Annas positiva röst i andra ändan. 
- Häng med nu Monica, sade Anna!
- Du hjärtat, du har inte sett mig än, svarade jag dystert. Jag är ta mig faan halvt flintskallig! Hattjävlar funkar ju fasen inte heller här på blåskusten. Jag hade en skitsnygg hatt på mig idag då jag skulle till min kurator. Jag hann inte mer än ut igenom dörrarna så flög hatteländet iväg och jag fick göra mig till åtlöje inför hela gatan. Dels var frisyren extra maxad och full av volym efter att ha varit ihoptryckt utav en hatt, sedan fick ja springa runt som en idiot och jaga skiten längs med hela gatan också. Blåsten i sig hjälpte som kronan på verket till att blotta alla de stackars luckor som eventuellt kvarvarande strån hade lyckats dölja! Kändes skitbra faktiskt måste jag säga! Känner definitivt att jag är helt löjligt sugen på en repris ute på ön ibland Göteborgs partyelit! Efter att en 65-årig gubbe till råga på allt kom fram till mig inne på Willys och berömde mig för min vackra huvudbonad insåg jag dessutom att hatten kanske inte var så värst trendig den heller!

- Du kan väl ta en blomkrans? Det är ju midsommar, svarade Anna peppande.
- Du hjärtat nu hänger jag inte med alls faktiskt. Du menar så att jag ramar in flinten uppe på hjässan så att folk lägger märker till den lite extra, samtidigt som jag täcker över det enda hår som jag har kvar på sidorna? Är det vad man kallar "glory hole" eller? Hade du inte varit upptagen så hade jag trott att det var den klassiska tjejstilen som du körde nu! Alltså all in för att få mig extra ful och håva in alla grabbarna på festen själv! Jag ser ut lite som Andy i Little Brittan faktiskt om du har sett honom! Inte riktigt lika fet, men frisyren e skrämmande lik! 

- Jag pratade med Pontus förut och han föreslog schalett i Tylösand, kontrade Anna. 
- Hälsa honom att kvast inte heller är helt fel och till råga på allt har vi ju nästan samma frilla jag och han också!  En kittel och en svart katt på det så behöver vi inte ens ta bilen dit i sommar! Fler bra idéer Anna? Nej, antingen får jag tillverka en hel blomhatt eller så är det lika bra att gå all in och ta den lila/ svarta peruken som Tuss hade på sig då hon hämtade mig på flygplatsen! Spontant känns det dock som om en bra början vore att bli bjuden på festen överhuvudtaget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar