måndag 23 juni 2014

En prat-(glad) granne och ett lugnt kalas!

Jag satt och lyssnade på James Blunt och konstaterade att det var precis en sådan låt som man ville tokhångla till! (Okey då, kanske ligga sked till också!) Precis likt slutet på en helt värdelös romantisk komedi, (som man avskydde), men ändå så illa klyschigt hade velat leva bara för en liten stund... Samtidigt blev jag lite full i skratt för mig själv då jag hörde Cissis röst i bakhuvudet och hennes sons förmanande ord;

"Mamma, killar i den åldern ni söker är helt ointresserade av att hångla, de vill liksom något annat".

Tja, vi anade kanske vad han menade, men det var allt något speciellt med att hångla och skeda! Då tänker jag inte på att skeda med en dunkudde, (eller ja, det var väl jäkligt speciellt om något, fast på ett väldigt dåligt sätt om du förstår vad jag menar!)

Jag trodde dock ändå att Cissi hade tagit till sig mina visdomsord vad gällde vampyrfilmerna och chokladen, som endast var en täckmantel för det egentliga suget! Och det var i alla fall en bra bit på vägen!

Vad gällde min inflyttningsfest, kan man väl säga att min bror summerade den relativt rättvist med formuleringen;
"Festen innehöll precis allt som en fjortisfest bör innehålla, bortsett ifrån slagsmål och det klarar man ju sig gärna utan!" 

Ja, man kan väl säga att en utav grannarna såg lite gladare ut dagen innan festen, än vad hon hade gjort dagen efter så att säga! Hon hade i och för sig varit betydligt mer "pratglad" dagen efter, fast inte just med betoningen på "glad" kanske! Jag funderade över om Thomas kanske kunde ha tassat över med "sitt paket", (ja, presenten alltså, inte det du tänker på), för att pigga upp henne med lite te! Det hade ju fungerat alldeles utmärkt med kaffe för att uppmuntra grannsämjan i filmen "Jalla, Jalla" menar jag! Jag drog dock slutsatsen att hennes man kanske inte hade uppskattat det så fasligt mycket och att det istället skulle ha adderat den uteblivna detaljen utav min brors definition av "fjortisfest". (Eller så hade han sett det som avlastning, man vet ju aldrig!) Ändå hade jag förvarnat och kollat av läget innan min fest och förvånades lite utav reaktionen även om den kanske inte hade gått helt obemärkt förbi! Kanske hade hon väntat sig lite mer utav "symötes-konceptet", men varför förvarna om man skulle samlas ett dussintal för att se på Kalles julafton tillsammans? ;) 

Mitt hår hade i alla fall som kronan på verket fått konstgjord andning utav underbara Malin klockan 7 på morgonen, så jag hade faktiskt känt mig riktigt fin! Hon hade satt i oanade mängder löshår som smälte väl in i mitt eget hår på ett helt naturligt sätt. Även om det givetvis var en betydligt mindre kalufs än den jag brukade ha, så såg det väldigt tjusigt ut! (Efter "lite" vin var dessutom frisyren fluffigare än någonsin! Jag såg nästan ut som ett lejon!). 

Thomas hade väl tyckt att överlämningen utav presenten hade varit aningen genant, men han blev i alla fall väldigt glad! Otacksam och pryd som han var lånade han dock inte med sig gasmasken och likaså sopsäcken blev lämnad ensam kvar åt sitt öde! Nej, han fick allt sluta upp med att vara så kräsen om han skulle få till det! 

Nåväl, snart skulle grannarna återfå sitt lugn på gatan för ett tag! Det var nu nämligen endast 2 dagar kvar tills jag skulle åka till Italien och umgås med min "normala" kärnfamilj! Jag kände på mig att Mio återigen skulle få lära sig mer italiensk poesi utav min oerhört pryda mosters man... ;) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar