lördag 14 juni 2014

Ett sprut i hårbotten och en tepåse i armhålan!

Catrin gav mig ett sprut i hårbotten varpå jag höll på att svimma!
-Eeeh, du tänker att jag inte är tillräckligt attraktiv halvt flintskallig, utan att du ska hjälpa mig på traven genom att få mig att lukta skit också eller? Jag kommer vara tvungen att skeda med kuddar för resten utav livet om jag skall lukta såhär. Det blir till att köpa 200 katter,en kärringhund och ett paket glass och bosätta sig i skogen för min del!
Catrin skrattade så hon kved varpå hon intygade att håret skulle börja växa som aldrig förr nu! Detta var nämligen nässelvatten med helt mirakulösa egenskaper som skulle få håret att frodas likt sällan skådat! 
- Du nyttjar det själv dagligen förmodar jag?
- Nej, jag behöver inte det, svarade Catrin med ett leende.
Nej, det ante mig, mumlade jag tyst för mig själv. 
- Annars kan du ju alltid passa på nu när Magnus är bortrest, svarade jag! Du kan ju även sälja det till dem som vill få sina barn att sova i sina egna sängar, för går du och lägger dig med det där i skallen kan jag lova dig att de flyr fältet omgående! 
-Det kommer att dunsta sen, sade Catrin övertygande! 
- Det är jag helt övertygad om att de kommer att göra! Du fick med ett t av misstag bara! Alla killar i min frierikö kommer garanterat att dunsta! Där är vi faktiskt helt överens du och jag! 

Jag masserade in stinkbomben i hårbotten och gav Catrin en oroad blick! 
- Shit, bäst att jag tvättar av mig direkt! Jag vill ju inte gärna att det skall börja växa hår på fingrarna så att jag ser ut som en shimpans ikväll! Jag har en liten fundering bara Catrin. Detta medel luktar ungefär som en sur, gammal disktrasa. Det är vi ju också ense om. Jag tänker dock på de där fina naturdeodoranterna som jag använder numera. Jag köpte nämligen en kalasnyttig deo på hälsokosten och den är hur bra som helst! Verkligen! Bortsett från en enda sak. Man luktar typ mer svett när man har den än om man är helt utan deo! Den där friska citrusdoften förstärker liksom svettlukten när man blir varm och man uppnår ungefär samma resultat som med nässelsprayen! Är ändå inte syftet med att nyttja deo att man ska lukta gott? Eller är det något jag har fått om bakfoten? Annars kan jag ju lika gärna hänga 2 tepåsar i armhålorna! Det luktar ju till och med godare och är ju hur nyttigt som helst! Det blir lite som med "silver-te". För mig är liksom kokt vatten, kokt vatten och utan tepåse blir det liksom aldrig något te. Människan som myntade det begreppet måste ha rökt upp tet eller dylikt och fått det hela om bakfoten! Lite samma känner jag med deodoranten också faktiskt! 

Jag fick inget svar på det utav Catrin. Detta skulle blir skitbra! Det kände jag på mig och snart skulle jag ha hår ned till fötterna... ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar