måndag 2 juni 2014

Konstgjord andning - ASAP

Vi steg in i hissen varpå Anna sken upp med ett stort leende.
- Hon verkar vara helt underbar din sjuksköterska! Det känns verkligen som om hon bryr sig om dig på riktigt, sade Anna.
- Ja, jag vet, svarade jag. Jag gillar henne skarpt måste jag säga. Frågan är bara vad fan jag ska göra nu??? Spontant känns det som om jag är mer än färdig med granarna om jag ska vara ärlig. Jul blir nog mer lagom vad gäller mitt nästa möte med barrträd överlag faktiskt! Kanske skulle satsa på lite julpynt, glitter o annat skit i huvudet för att dölja eländet och dryga ut frillan? Jag får dra med dig och din underbara flickvän till Gretas hädanefter! Där är man nog välkommen även som julgran!

- Jag blev insläppt med änglavingar sist efter en maskerad, så det är säkert inga problem, tillade Anna! Däremot tycker jag som sagt ingenting idag!  Det var dock skönt att höra det onkologen sade, så jag tycker ändå att det känns positivt vad du än väljer att göra! 
-Mjo, men det som inte känns positivt alls är att ingen vet huruvida ja kommer att bli förbli tunnhårig, se ut som Roger Pontare inom kort eller behöva fråga Reinfeldt om han behöver en dubbelgångare i valkampanjen? Jag tycker att vi tar och äter lite i matsalen här, så får vi lite fint att titta på i alla fall! Jag ska boka en tid till min kurator i nästa vecka så får jag älta detta några vändor! Han får ju åtminstone betalt för att lyssna på min skit!

Vi gick in i matsalen varpå jag undrade hur jag hade tänkt då jag övergav mitt forna vårdyrke och utbildade mig till lärare? Avenyn var ju helt överflödig och hade ett betydligt sämre utbud än vad jag nu skådade! 
- Anna, lägg fälleben på mig ASAP, är du snäll! Jag behöver första hjälpen här borta! Eller ja, kanske inte just hjärtmassage, men lite konstgjord andning skulle göra susen! Massage i sig är ju skönt, men även om hjärtmassage innebär att persikan får en påhälsning, så ser just den massagevarianten lite ryckig ut så att säga! Dessutom riskerar man att dö på kuppen om hjärtat redan slår. Jag tror i och för sig att vi är i himlen redan nu när jag tänker efter faktiskt! Kan inte hitta Paul Walker bara... lite märkligt! Han kanske hamnade en trappa ned, vem vet? Se till att fälla mig framlänges nu bara så att jag inte slår i bakhuvudet och tappar ännu mer hår! Det vill jag inte vara med om! 

Anna skrattade och skakade på huvudet, vilket jag tolkade som att det sket sig med min plan i vanlig ordning. Nåväl, utsikten piggade i alla fall upp tillvaron! 

Nej, nu hade jag drygt en vecka på mig att välja, men det kändes som om jag för tillfället var färdig med att såväl ta som att va gift...  ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar