lördag 14 juni 2014

Gräsmatta likt min chemobrain!

Det nalkades inflyttningsfest i trätältet och alla förberedelserna var i full gång. Jag hade fått en tid hos Malin klockan 7 på morgonen för att sätta i en massa löshår och dryga ut min pangfrisyr! 

Mitt trätält var givetvis långt ifrån färdigrenoverat, men det bekom mig faktiskt inte det minsta! Jag tröstade mig med att man aldrig blir klar med ett hus och om någon störde sig på avsaknaden av listverk osv, hade de helt enkelt druckit på tok för lite vin! 

Vad gällde städningen hade Aivi så vist lärt mig att det var totalt vansinne att städa innan festen då det ändå skulle se ut som ett bombnedslag dagen efter! Hur smart som helst, så jag struntade helt enkelt i att tvättat golven! :)

Vad trädgården bekom så växte gräset till min glädje, betydligt bättre än mitt hår! Jag hade nu under en veckas tid försökt att klippa det utan någon större framgång. Då jag och mitt x hade fördelat kvarlevorna utav trädgårdsredskapen hade jag nämligen fått den fina gräsklipparen (som var trasig), och han fick en fungerande motorsåg! (Du anar inte vad käckt det är att ha en trasig gräsklippare! Den har helt oanade användningsområden! Man kan exempelvis ställa den som en nagel i ögat vid entrén så att man dagligen påminns om att man behöver såväl köra skiten till. tippen, lägga en förmögenhet på en ny samt klippa gräset för helst en månad sedan.) 

Grannen hade frågat om jag siktade på sommaräng i år, då det på sina ställen hade blivit en sisådär 40 cm högt. Jag hade då frågat mig själv om jag hade varit mer dum i huvudet än vanligt när jag skaffat mig en tomt på 1400 kvm med mestadels gräs. Mossa var klart underskattat och jag kunde inte begripa varför folk envisades med att försöka få bort detta mjuka, gröna, fina fluff som dessutom till och med var grönt på vintern! Det behövdes ju inte ens klippas! Asfalt och konstgräs var inte heller fy skam och dessutom helt underhållsfritt! 



Efter att ha klippt gräset lite tussvis,
beroende på hur högt det var, (eller ja, kanske mer beroende på vilken fin klippstrategi jag hade), åkte jag istället tillUllared och köpte 2 träskyltar! En till ingången och en till min rabatt! Nu var allt förberett och klart och det var bara Thomas överraskning som skulle färdigställas ;)  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar