måndag 3 mars 2014

HYR EN MIKRO!!! - ASAP!!!

Set and done, bokat och betalt skulle det bära av emot Dominikanska Republiken i 8 dagar med All inclusive mitt på stranden! J Att övertala Robban hade varit ett enkelt projekt, (du ska till Karibien Robban!), sedan var allting klart! Det kändes skönt att vi i alla fall var fler än 2 om jag skulle bli dålig och inte kunde åka iväg eller må lite skruttigt under resan. (Var inte så fasligt orolig, men ändå…)

Jag märkte snabbt att Anna och Robert var som handen i handsken och att åka med dem var lite som att resa med sina föräldrar. Allt skulle styras upp och du skulle bli förvånad över hur mycket man faktiskt kunde förboka och planera! Helt fantastiskt! Själv var jag lite mer ”manjana” av mig. Eftersom det mesta i mitt liv ändå tenderade att ta oanade riktingar, hade jag lagt ner det där med att planera sedan en lång tid tillbaka!
Jag kände mig lite mer som Stig Helmer med invalidos-känslan, då han fastnade med sina skoinlägg i metalldetektorn. Jag hade nämligen fått ett intyg på min port a cath, som tydligen likaså skulle pipa på flyplatsen! Skulle verkligen bli spännande att bli en turistattraktion i vanlig ordning! Jag hade också fått fixa ett godkännande ifrån försäkringskassan om att jag fick lov att åka utomlands, samt ett intyg ifrån läkaren om att det inte förstörde mina behandlingar!  Eftersom onkologen hade upplyst mig om att jag blev extra brun, (läs röd), utav cellgifterna samt rekommenderat mig paraplydrinkar, var det nästan på en läkarordination som jag åkte utomlands tänkte jag!

Telefonen ringde och aviserade om att det var Anna i luren. Jag undrade förväntansfullt vad som nu behövdes styras upp!
-        -   Jag har goda nyheter Monica! Sade Anna i telefonen.
-       -    Jasså, vad har du lyckats förboka nu då? Ett veckoschema kanske med hålltider under hela resan så vi vet hur semestern skall se ut? Eller är det veckomenyn så att vi vet vad det blir för mat varje dag och kan förbereda oss mentalt på vad vi skall äta?
-          - Nej, nej, inte alls! Jag har fått ett mejl ifrån min IT-chef och det finns tydligen småpojkar att hyra även i Dominikanska republiken! Det landet kommer på andra plats efter Gambia vad gäller prostitution för kvinnor!
-         -  Fantastiskt Anna din lilla, lilla gottegris! Du kanske kan förboka redan ifrån Sverige så att du inte lämnar något åt ödet utan liksom har det klart! Tänker så att inte pojkarna tar slut! Han borde kunna möta upp dig på flygplatsen till och med och ta ditt bagage åt dig! Vad tror du om det? Det finns ett problem dock, de har nog inte körkort de små liven! Finns oavsett säkert en katalog med foton, så att du vet vad du handlar! Det där med ”grisen i säcken” är ju inte din grej menar jag! Borde finnas en sida med recensioner från andra kvinnor också, så att du verkligen vet på förhand vad du får för pengarna! Typ som hotellrecensionerna tänker jag! Själv har jag tyvärr inte råd längre nu när resan blev så dyr, så jag har köpt en liten fin present till mig själv och även till dig och Robert om suget skulle falla på! Ni tror att jag inte har koll på någonting, men jag styr liksom upp de livsnödvändiga detaljerna!
-       -    Vad har du köpt nu? Frågade Anna.
-        -   Jag har skrivit ett paketrim till er så kan ni få gissa tänkte jag! Vill du höra?
-         -  Shoooot!

”Som det cancer-kap man är,
Sprudlar innovativiteten här, 
Så när din dag känns trist och grå,
Och suget liksom faller på,
När marängen känns torr, smulig och dann,
Kommer värsta grymme substitutet som tänkas kan,
Marängen blir som ny och kan nu mest liknas vid den franska varianten,
Den kommer att pigga upp vardagen även för Anna den lilla snusketanten,
Varje dag kommer hädanefter att bli till en fest,
Nu när du kan skeda loss med mannen du attraheras av som mest,
Du kommer att få skaffa plastade draglakan likt riktiga tanter,
Då denna gåva nämligen kommer att göra dig vild som en panter,
”Varning för halka skyltar” kommer att dekorera hela ditt hus,
Så se upp för din aldrig så lyckliga mus,
Du kommer att uppleva tomtebolycka sällan skådad i ditt hem,
Och aldrig mer behöva en riktigt, ja, eh lem,
Snäckan kommer susa som aldrig förut,
Varsågod mina sköna, öppna paketet och njuuuuut!"

-          - Ja, du Monica det låter ju inte så svårgissat faktiskt. Men jag behöver ingen ”trollstav” och tror ju inte heller att det är vad Robban har önskat sig.
-         -  Vad tror du om mig egentligen Anna? Trolla får du göra själv, detta är något helt annat! Jag skickar ett mess med en bild och en sista ledtråd!



Bara mikron som fattas!

-        -   Är det ett kuddfodral med hunken i  dokusåpan ”Ullared”?
-          - Jajjemän min sköna! Köpte 5 paket så man har! Vill ju inte riskera att bli utan om något av dem ligger i tvätten!
-         -  Verkligen fin present Monica! Jättesnällt av dig!

-         -  Japp, jag vet Anna! Jag har tänkt på allt! Så ta du nu bara och ring ner och se till att hyra in en mikro till vårt rum, sedan är precis allt fixat och klart och inget kommer att kunna gå fel! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar