tisdag 25 mars 2014

"Eton Mess" - För dig som är pigg i bäret!

- Whazzzzaaaaaaapppppp??? Vrålade jag i luren.
- Whezzzzzeeeeeeeeeee??? Skrek Thomas glatt tillbaks i andra ändan.
- Hej och välkommen till dagen avsnitt av "Förgiftat och klart". Idag har vi besökt Varbergs lasarett och utvärderat CMF och dess goda inverkan på kroppen! Nu väntas nya äventyr och vi skall i nästa avsnitt utvärdera en ny sorts cytostatikum och dess mirakulösa hälsolyft! Hur har du det på jobbet Thompalompa?
- Jo, tack det är fint, jobbar dock! Alla kan ju inte ha cancer och sådan lyx att de kan gå och dra hela dagarna! Hur mår du själv? Gick det bra idag?
- Jo, tack det är fina fisken! Är helt galet brun efter resan, så du med dina helt värdlösa pigment borde verkligen se till att unna dig att gå och skaffa cancer! Du skulle bli helt löjligt brun med lite cellgifter i blodet!
- Absolut! Jag jobbar på det! Åt en lättbränd köttbit igår,så jag kämpar på för fullt för att odla lite tjocktarmscancer! Det verkar ta lite tid bara! Kanske skulle gå all in och börja röka också så att det händer något! Går alldeles för trögt detta tycker jag!
- Bra där! Det känns skönt att du har en uttänkt plan och långsiktiga mål i ditt liv! Det är verkligen såååå 2014 att ha en utstakad tanke om vart man vill komma! Idag var det helt nya råd och rön om vad det var för biverkningar på mina kommande cellgifter! Det känns verkligen tryggt detta måste jag säga! Jag gillar det här "spänning i vardagen" konceptet då man liksom får olika information hela tiden! Blir liksom lite "Amazing race" över det hela! Denna gång delgav sköterskan mig att hennes erfarenhet var att håret brukade börja växa ut igen på dem som redan hade tappat håret innan då de påbörjade samma sorts giftigift som jag skall få nu!
- Det låter ju lysande Monica! Du kanske kommer att se ut som en chimpans om några veckor med hår precis överallt! Låter helt fantastiskt! Du sade väl att det blev tjockare och lockigare också när det växte ut! Din mamma fick väl korpsvart hår efter att hon hade tappat sitt så jag ser en hårig kalaspingla framför mig! 
- Jag vet inte hur jag skall uttrycka detta på ett bra sätt Thomas, men dra åt helvete är inte att tänka på för din del eller?
- Jo, vars! Lär vara varmt och gott där med och där finns det nog hopp om livet att även jag blir brun trots avsaknad utav cellgifter!Det är dock inte utan att man undrar om cellgifterna ens har blivit djurtestade, eller är du själva djurtestet i form av representant utav snäcka och snigel?
- Mmm, eller ja, blötdjur kanske? Är ju en lite större målgrupp så att säga! Man vill ju ha en bred testpanel! På tal om blötdjur, hur går det själv med dejtandet? Några snäckor på gång?
- Nej, jag kör liksom motsatsen av din och Pernillas tolkning av en marängsviss! Tycker den är snäppet mer dyster än er tolkning faktiskt. Säg vad fan är en marängsviss utan maräng egentligen? Mest en jävla massa ensam banan skall jag tala om för dig! Känn på den du!
- Är inte sugen alls på att känna på den Thomas! Tack ändå för erbjudandet! Har en hel påse frasiga maränger i skåpet om du är sugen däremot! Så får du liksom pimpa din egen sviss! 

Näe, vi var i alla fall överens både jag Thomas (och Pernilla), om att en marängsviss behövde alla sina komponenter för att bli komplett så att säga! Annars fanns förstås Engelsmännens tolkning av marängsvissen, "Eton mess", som var en variant utan banan med jordgubbar istället! Den borde jag tipsa Pernilla om för den är nog som klippt och skuren för alla som är pigga i bäret tänker jag  ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar