söndag 23 februari 2014

En trekant med sprut eller kaffe med dopp?

- Du skall inte gå med i någon stödgrupp för bröstcancerpatienter? Frågade Anna.
- Om du sa "störd grupp", så kan det nog passa mig alldeles utmärkt, annars är det nog ingenting för mig!
- Tror inte att jag passar in så bra där du! Jag är nog mer lämpad för en stödgrupp för killar med prostatacancer! Säkerligen inget fel, på grupperna i sig alltså, utan mest mig det är fel på!
- Ja, men så trodde jag med Monica, men jag hade faktiskt fel! Det dräller inte direkt av likasinnade i våran ålder som har fått hjärtinfarkt heller om du undrar! Jag gillar också att toppa procenten! Det var jag och en bunt pensionärer helt enkelt, men så bestämde jag mig för att ge det en chans! Första gången var en total katastrof då jag blev uppbjuden med frasen:
- Min sköna får jag lov? Utav Olle 73 år till tonerna av "Han tog av sin sin kavaj, sparka av sig båda skorna". Jag bröt ihop, började storböla och sprang hem helt förstörd! Sedan stod jag där några månader senare och lipade igen, återigen helt förstörd, men då var det för att det var sista mötet och för att det var slut på våra mysiga träffar!
- Mmm, jag hör dig Anna! Fast väldigt svagt måste tilläggas! Okej att du hade fel, det låter inte helt orimligt, men att jag skulle ha det låter högst osannolikt! Jag har min kurator vet du! Det räcker fint! Vi skall ju ses sedan när jag får min gift-julgran i eftermiddag! Jag filurade för övrigt lite på det där med bonusarna man får! Det där med "kuddighet" under fötterna lät som en rätt bra biverkning ändå! Tycker du inte det? Inte bara tillfälligt heller, utan med lite flyt LIVET UT! Det är ju lysande! Jag kommer kunna gå barfota på golvet i trätältet utan att frysa det minsta om fötterna, till och med på vintern! Synd på de fina tofflorna jag fick utav Pernilla dock, men de kan behövas ändå innan jag har fått på trösklarna! Nu snackar vi liksom inte längre "golvdrag" utan du kan helt enkelt göra en Marilyn Monroe rakt av där om du ställer dig i dörröppningen! Har hört att det är alldeles strålande att vädra snäckan med! Borde vara extra lämpligt nu när jag går på gift för att motverka "murkelgrotte-effekten"! Har klarat mig bra än, det kanske är därför? Passar rätt bra in till mitt sovrum i alla fall! Mio är helst naken ändå och skippar det där med att "lämna saker åt fantasin", även om han har en egen tröskel att flasha vid! Dessutom får jag ju ännu en bra anledning att skylla på! Jag har nu snart fullgoda skäl till att vare sig kunna gå rakt eller tänka klart! Dessutom kunde man ju bli "kuddig" om fingrarna med vilket till fullo förklarar min läkar-handstil! Mina barn på förskolan undrade alltid varför jag spillde mest och nu kan jag förklara varför! Fumlig, fipplig och förvirrad! Paradise Hotel - Here I come!

- Hur skall du göra då? Kommer du att ta hela behandlingen? Frågade Anna.
- Jag vet inte faktiskt. Jag börjar såhär, så får jag tänka och älta lite på vägen! Det är liksom kvinnligt att dra saker några varv i huvudet, ringa runt till vänner och vrida ut och in på allt! Älta är underskattat, helt klart! Apropå kvinnligt kändes det rätt skönt att få det bekräftat ändå! Att det bara är kvinnor som vill att andra kvinnor skall gå upp i vikt, så att de själva känner sig lite mindre feta! Christer ville ju inte att jag skulle gå upp i vikt under min behandling och menade att det ökade riskerna för återfall dessutom! Nej, lite kaffe på det Anna!

Än så länge känner jag mig i alla fall inte klumpigare än vanligt, tänkte jag för mig själv medan jag sprutade ner hela mig med min trekant! Ja, ett litet trekantigt mjölkpaket alltså, i miniatyr, som jag skulle ha hällt i mitt kaffe. Vad trodde du? Det slutade i alla fall så här;


Som mitt liv i sin helhet alltså... En salig sörja, inte alltid en fröjd för ögat, men ändå väldigt gott och väl värt att åtnjuta... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar