måndag 17 februari 2014

All in - brasse for the win!

Aivi var verkligen en helt underbar människa och det hade klickat direkt emellan oss då jag var där första gången och gjorde mina fuskfransar! Jag kunde dela med mig av mina pinsamheter, hon sina och vi skrattade så att vi fick ont i magen. Jag hade varit på barnkalas hos henne med Mio och vi kunde även utbyta idéer vad gällde oklanderligt uppfostrade barn! Tillsammans hade vi konstaterat att det var en bra backup också att ha min älskade son! Om håret nu inte föll av utav cellgifterna, kunde han få mig både gråhårig, samt mer tunnhårig helt gratis!

Tro det eller ej, men Aivi hade nästan mer projekt än mig och det hände därför alltid en massa roliga saker kring henne, som jag ibland fick erbjudande om att vara med på! I våras hade jag fått mannekänga på torget i Marilyn Monroe-stil åt hennes salong Beauty by Aivi och CC, samt varit testpilot under en ansiktsmassageutbildning. (Jag är förövrigt grymt stolt samt förvånad! Jag vare sig ramlade på scenen, gick ut naken av misstag eller trasslade in mig i en schal eller dylikt! Helt fantastiskt!)


Denna gång gällde det dock en lite mindre behaglig behandling, om än med ett kommande, mycket trevligt resultat! Jag skulle få bli vaxad HELT GRATIS, från topp till tå och såväl ben, armhåla som maräng, skulle bli slät och underhållsfri för ett tag framöver. Tanken på att bli vaxad av nybörjare kändes dock inte helt tilltalande, även om jag såg fram emot resultatet! Det skulle nog göra rätt så jätte skitont, tänkte jag... Undra om man kunde bli sövd kanske? Det vore ju inte helt dumt! Ordet "gratis" var dessvärre helt livsfarligt, för någon som mig med polskt påbrå! Vad man än kunde få, gällde det att ta tillfället i akt om det var GRATIS! Jag bestämde mig därmed att tacka ja och begav mig emot Kungsbacka.

Väl där drog projekt vaxning igång och jag var så trött att jag slumrade till under behandlingen utav benen. (Kanske var aningens tröttare än vanligt i alla fall när det väl kom till krita.) När det blev dags för armhålorna, började det bli aningen svårt att slumra vidare och det var inte så värst jätteskönt faktiskt även om tjejerna var superduktiga. När det närmade sig snäckdags började svetten pärla sig en aning och jag undrade lite hur jag hade tänkt när jag tackade ja. Inget vin hade jag heller.. attans också! Eftersom det inte var en sedvanlig vaxning inför en person, utan provdocka för en hel kurs som det gällde, återinfann sig den där härliga gynekologkänslan, när jag fick fläka ut mig också, lysande! :)

Jag hade varit hos gynekologen i Varberg 5 år tidigare under min missfallsperiod och blivit "erbjuden" att få visa upp "lö snäck" inför ett gäng läkarkandidater. Hon hade blivit helt lyrisk över den "fina utsikten i grottan" och gått lös rejält med den piffiga staven! När jag undrade vad det var för extraordinärt hon hade funnit där inne bad hon om ursäkt genom att säga;
"Förlåt, men det är fantastiskt vad bra man ser här! Du är inte så fet som folk är överlag nuförtiden och skulle passa perfekt för våra läkarkandidater".
Mmmm, tack! Verkligen, tänkte jag! "Inte så fet"??? Vill du veta hur du själv ser ut kanske? Hmpfff...
(Min polskhet till trots avböjde jag det mycket generösa erbjudandet den gången, trots att det var gratis faktiskt!)

Tillbaka till salongen bet jag ihop tänkandes att detta kanske ändå var ett lyft väl värt mödan då jag i all min fräschhet, inte på något sätt ville blåsa min frierikö med falskmarknadsföring nu när jag hade utmålat mig som ett sådant charmtroll till kap! Eftersom jag hade tagit på mig underkläder som kanske inte var så värst diskreta blev det lite mer åt "brassehållet" i alla fall. När det väl var klart fick jag frågan om jag kunde ställa upp nästa gång också då det var dags för riktig brasiliansk vaxning, vilket jag kände att jag nog behövde överväga en aning!

3 timmar senare var jag i alla fall osedvanligt mjuk och jag tänkte att nu jäklar skulle min dunkudde bli glad när vi skedade ikväll! Jag fick då en fantastisk idé och gav mig iväg för att inhandla vax, vin samt rafsa fram lite bedövningsplåster! Nu jäklar hade jag en grym plan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar