tisdag 4 februari 2014

Fotsvamp Rockar Fett!

Jag satt i Lindas kök och kände hur det kliade lite emellan lilltån, samt den angränsande tån. Konstigt, tänkte jag... Värst vad det kliar. Jag tog av mig strumpan för att studera problemet närmare och möttes av något som liknade en blåsa, men ändå inte riktigt. DÅ, kom chocken och jag vrålade panikartat efter hjälp!
- LIIIIIINDAAAAAA! Kom och titta snabbt! Utropade jag helt desperat.
Linda släppte snabbt sina bestyr och rusade fram emot mig till undsättning.
- Vad är det som har hänt? Frågade hon oroat.
- TITTA, TITTA! Utbrast jag sorgset.
- Hon böjde ner huvudet mot min fot, varpå jag snabbt ropade till:
- Stopp! Akta dig! Böj dig inte så nära med ansiktet för guds skull! Jag har ju haft mina skitsnygga, knähöga stövlar med 15 centimeters stilettklackarna på! De är gjorda i allt annat än just skinn! Föreställ dig att jag gått runt i ett par sluta plastkassar, jagat Mio och svettats på Coop innan jag kom hit, så jag lovar dig att det är sista stället på jorden du vill stoppa din näsa!
Hon tittade på mig med en lite märklig grimas och backade en aning med huvudet.
- Linda, säg mig nu att detta inte är svamp för guds skull!
- Jag har ingen aning hur det ser ut, svarade hon lite förvånat.
- Jag har aldrig haft fotsvamp, så jag vet inte alls.
- Det ser mer ut som en liten blåsa som har spruckit.
Nej, vem faaaan hade haft svamp på fötterna innan??? Svamp fick ju äckliga människor som inte tvättade sig! Det närmsta man kom fotsvamp var den där läskiga reklamen på TV, som gjorde att man tappade matlusten fullständigt! Hade jag gått och blivit äcklig nu helt plötsligt? Shit, vad attraktivt det var med fotsvamp! (INTE)
- Vad gör jag med detta nu då? frågade jag sorgset.
- Känns ju sådär att gå till mitt Metropol - Åsa och fläka upp fossingen på apoteksdisken och fråga;
"Ursäkta mig men kan ni säga mig om detta månde vara fotsvamp?"
Linda tittade på mig och log.
- Det kan ju vara fotsvamp, men det är ju fortfarande bara svamp! Det är ju inte direkt HIV du har åkt på Monica!
Där är just där du har helt fel, tänkte jag för mig själv! Detta var då fasen inte långt ifrån!
- Nej, de har ju tömt mig på blod, så just HIV, hepatit och alla andra blodsjukdomar hade jag blivit frikänd ifrån! Annars hade jag tydligen inte fått lov att kontaminera Carlanderskas frys med mina ägg!
- Detta är väl inte hela världen, sade Linda?
- Det är ju bara att gå och köpa det där medlet på apoteket!
- Hmpffff, mumlade jag tyst för mig själv och fnös åt fulsvampen!
"En skönhet klär i allt", tänkte jag och hötte med näven mot himlen där mamma satt och gottade sig på ett moln den lilla luris, lurisen. Jag hade blivit blåst igen och det var ungefär lika klädsamt med fotsvamp, som med eksem. Imorgon bar det iväg emot apoteket, den saken var helt säker! Men säg vem vill lägga pengar på vin och fina kläder, när man kunde köpa medicin och svampmedel???
Simsallabin! Ful-fotsvamp försvinn!
Imorgon var svamp-kamps-segern MIN!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar