tisdag 21 januari 2014

(Det) Läcker på alla håll och kanter!

Jag vaknade med en mage som såg ut ungefär som en medicinboll och undrade om jag och Susanna på något sätt hade missförstått varandra! Visserligen hade jag redan fött ett Jesusbarn, men nu verkade det som om en jungfrufödsel var på väg att äga rum på riktigt! Herregud, jag skulle ju få framprovocerat en ägglossning, inte föda barn! För att toppa den känslan hade dessutom lingonveckan trätt i kraft och jag kände att det var dags att springa till toaletten innan mitt vackra Shabby Shit-sovrum skulle förvandlas till något som mest gick att likna vid ett Halalslakteri!

Sagt och gjort sprang jag in på toaletten och kastade mig in i duschen. Väl ute möts jag av min älskade son och hans charmanta svensk-italienska. Han synar noga min skengravida kropp och utbrister sedan glatt med ett leende på läpparna:
- Mamma, senon är inte storto längre, nu är den fin!
Nämen åååh, tack ska du ha! Vad skönt att höra att mammas bröst inte ser skevt ut längre! Nu känns livet mycket bättre! Du ser inte så dum ut du heller, så om du inte kniper igen truten, kan du få en egen figuranalys helt gratis! Jag tänkte om och gav honom ett desto skevare leende istället följt av:
- Tack min älskade prins! Och pussade honom därefter kärleksfullt i pannan!
Jag tog en titt i spegeln och såg att jag till råga på allt hade blivit försedd med en sisådär 250 pubertetsfinnar under nattens gång. Oj, oj,oj tänkte jag för mig själv! Jag var ju helt löjligt snygg! "En skönhet klär i allt", sade alltid min mamma när jag var liten, men nu var jag helt säker på att hon hade ljugit som självaste faaaan! Måtte hon sitta på ett moln med en jävligt lång Pinocchionäsa med såväl grenar som blad där i himlen, för finnar var då inte det minsta klädsamt, det kan jag lova dig!

Jag kände att ett illamående kom över mig och förstod att detta liksom var "top of the line". Jag som inte ens tålde hormonspiral, hade fått såväl mens-gravid- som ägglossningssymptom och ville helst krypa ut ur mitt eget skinn. Jag hörde ett otäckt mullrande och insåg att kistan inte heller var som sig bör. Då, plötsligt slog det mig! Ja, just det, det var ju biverkningar på sprutorna med! Yes, det var jalla jalla-mage på g också! :) Jag kastade mig mot toalettstolen med ett leende på läpparna och hade snabbt redan planerat upp min dag! Mot Burger King älskling, nu är det fest! Ropade jag till Mio som förvånat undrade vad som försegick i hans stackars hem!
- Mamma har fått diarre min lilla älskling förstår du, så detta skall vi fira rejält! Inte en smula kommer hon att kunna behålla, så nu skall det frossas i den fetaste burgaren som finns! Bacon-cheeseburger - Here I come! En fantastisk dag stod på glänt...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar