måndag 20 januari 2014

Räknas en tampong i stjärten?

Det kändes skönt att det var just Susanna på Carlanderska, som skulle hålla i min äggcirkus! Eftersom hon var en härlig och mjuk människa, kändes det bättre än vanligt att äntligen få vädra snäckan igen i min favorit fåtölj! Först hade jag tyckt att det var ett lustigt sammanträffande att det blev just hon som jag hade träffat innan, men sen hade jag lyckats tänka till, trots min nyblonderade hårbotten! Då min maräng snart var mer utforskad än Cicciolinas efter totalt 3 missfall, 2 utomkvedshavandeskap, missfallsstudier och dylikt, kanske det inte var ett så stort sammanträffande i alla fall. Kanske hade varit mer märkligt med ett okänt ansikte tänkte jag, nu när jag äntligen tog vara på mina resurser och nyttjade mitt huvud till något mer än att sätta mössan på!

Hur som åkte jag på det efterlängtade ultraljudet och till min glädje fanns där tydligen fler ägg än på Dotetorps hönseri! Var kväll skulle jag nu få mysa till det med var människas dröm; sprutor :) Kanske kunde jag tända lite levande ljus för att skapa en extra intim stund för mig själv där i trätältet?


Fanns det något mer rogivande än när huden bågnade inför en millimetertjock nål och sekunderna innan huden gav vika och lämnade plats åt en härligt, fet, lång spruta! Damn you! You lucky, lucky little thing, tänkte jag för mig själv! 2 sprutor per kväll skulle det bli i upp till 2 veckor, beroende lite på hur jag skulle svara på hormonerna. Då, plötsligt kom chocken och med gråten i halsgropen ringde jag Thomas för att berätta om den tragedi jag nu tvingades se i vitögat!
- Ja, det är Thomas.
- Det har hänt något fruktansvärt Thomas! Jag vet inte hur jag skall klara detta!
- Berätta, vad har hänt?
- Jag kommer just ifrån sjukhuset och Susanna har just gett mig vinförbud! I 2 VECKOR!!! Mitt liv är förstört, hur skall jag överleva detta Thomas? Att få cancer är ju inga konstigheter, men hur skall jag klara mig utan mitt vin???
- Monica, shit! Har du fått en samtalskontakt för att bearbeta detta trauma, frågade Thomas oroad.
- Nej, det är bedrövligt! Jag får försöka boka en akuttid hos min kurator i veckan!
- Sa hon bara just vin?
- Nej, hon gjorde en tydlig helgardering genom att säga att "man inte skulle tillföra någon alkohol utifrån", då det skulle kunna försämra kvaliteten på mina stackars ägg.
- Tror till och med att det där gamla beprövade alkis-tricket, med en spritdoppad tampong i stjärten faller in under den beskrivningen, även om begreppet "utifrån" skulle kunna vara värt att debattera!


- Jag får helt enkelt försöka se detta som en övergående period i mitt liv och se fram emot den sövning istället som nu nalkas inom 2 veckor! Det var ju i alla fall en liten kompensation för detta lidande jag nu hade framför mig! Billigt var det med mediciner också, och jag kände återigen lyckan över att vränga plånboken för att köpa göttigheter för närmare 2000 kr på apoteket i stan! Som sjukskriven blir man ju rik som ett troll, så turligen skulle detta inte drabba någon fattig! Jag brummade vidare i mitt välstädade vrålåk till bil, med vetskapen om att det var jag som levde "La dolce vita"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar