söndag 26 januari 2014

Det susar i marängen...

Jag öppnade dörren och släppte in Pernilla som stod och huttrade på utsidan. Hon hängde av sig ytterkläderna och vi gick vidare in in i vardagsrummet och satte oss i soffan.
- Hur gick det med räkningen? frågade Pernilla.
- Jo, det gick jättebra! Jag luftade snäckan hos Susanna igår och då förklarade hon att det hade blivit fel! Räkningen skulle till sjukhuset i Varberg och hon bad om ursäkt för att jag hade fått hem den. Jag blev överlycklig kan jag säga! Herregud, alla kan ju gör fel, inget att be om ursäkt för! Var bara ett kritiskt dygn där, då jag undrade hur i all sin dar jag skulle få fram pengarna. Nu när jag dessutom har blivit lite extra attraktiv, tror jag att det hade blivit svårmotiverat att ta 350 för rosa bandet-hånglandet! Har i alla fall blivit så fantastiskt bemött och omhändertagen att jag verkligen inte har något att klaga på! Känns ändå väldigt skönt att fortfarande ha chansen att kunna skaffa barn om jag vill. Man vet aldrig hur man känner den dag då jag har gått igenom mina beundrare och valt ut den lycklige kandidaten! Inte nog med att jag fick gotta mig med den fina ickesurrande trollpinnen hos Susanna, jag fick gratis kaffe också! Shit, vilken lyxlirare man har blivit alltså!

Pernilla satte ner fötterna på golvet och frågade;
- Hur många ägg blir det till att värpa nu då?
- Upp till 20 stycken, så du sitter bredvid rena guldhönan här! Kommer att svälla upp så att det står härliga till tydligen! Men det gör ju inget, jag gillar det! Det klär mig så att säga! Klart underskattat att vara uppsvälld till oigenkännlighet om du undrar, du borde prova på det någon gång! Mattias klappade mig på magen igår när jag var där och sade att jag precis såg ut som om jag var gravid och att kulan dessutom var så där hård och mysig! Jag erbjöd mig att ge honom något annat hårt och mysigt i nyllet istället om han inte knep igen truten, (tänkte typ min gigantiska knytnäve som sitter på min maffiga tändsticks-arm)!
- Shit, vad kallt det är på golvet Monica! Sade Pernilla.
- Drar det så mycket?
- Nej, inte alls, svarade jag! Det där är bara marängen som susar fattar du väl!
- Marängen? Sade Pernilla helt oförstående.
- Ja, jag har liksom 20 ägg som ligger där inne och vrålar i kör,
- BEFRUKTA MIG!!! Så marängen har nästan imploderat i nuläget, försöker liksom suga in allt den kommer över! Det är därför du tror att jag har golvdrag i the tree tent! Tänk dig ungefär som ett svarthål i rymden, så jobbar snäckan nu! Det är ju inte det minsta konstigt att det bli ett rejält drag menar jag! Passa dig noga nu, annars kanske den suger in dig! Bäst du sätter dig en bit bort i fåtöljen tror jag!
- Du har nog rätt, sade Pernilla och flyttade sig en bit. Bäst att jag passar mig! Ta inte illa upp nu Monica, men jag skall på skidresa snart och vistas nog hellre i Sälen än i din snäcka!
- Känner mig lite kränkt nu Pernilla, men du får skylla dig själv att du missar marängfesten!
- Nu fixar jag lite te! Tänk på att kyla gör så att kroppen konsumerar dubbelt så mycket kalorier! Vi kommer att bli löjligt snygga och smala i sommar!
Återigen kände jag att livet var på topp och detta var "The time om my life"...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar