torsdag 30 januari 2014

FF = Fisfest

Jag låg i sängen bredvid Mio och studerade stolt min mage. Nyvärpt och nyförgiftad av cytostatika, låg jag nu här och min forna "tvättbräda" såg ut att ha fått "lite tvätt i vägen" så att säga. Eller ja, kanske lite mer åt torktumlarhållet just idag... Jag tittade triumferande på min son som sussade sött, ovetandes om vilken trollkarl till mor han hade blivit försedd med! Hon hade inte bara blivit förgiftad själv, utan hade även lyckats förgifta hela sovrummet, igenom att förvandla duntäcket till en riktig flygande matta alla´modell Alladin, som nu cirkulerade runt i rummet en sisådär 2 meter ovan sängen! Det lät något så fasligt på utsidan att jag inte riktigt kunde sätta fingret på vad oljudet kom ifrån? Var det storm som nalkades på utsidan igen, eller bara mina friare som försökte storma in i huset och nu höll på att riva ner mina kravallstaket? Ja, ja, de fick helt enkelt vänta tills imorgon! Jag tänkte på Jonna och Andreas som hade lärt mig "kokong-tricket" en gång i tiden med täcket, men det skulle nog snarare ha lett till en ny sorts lufballongskonstruktion i mitt fall!

Just detta år tror jag att "bitch 2014" låg inom närmre räckhåll än "beach 2014" för min del utav någon märklig anledning. Men iofs, hade man sett ett avsnitt utav Paradise hotell, visste man mer än väl att dessa egenskaper ofta gick hand i hand! En "chemo-brain" på det så var det bara att börja skriva autografer direkt! Annars hade ju alltid Robert Aschberg en plats åt alla och kunde han erbjuda scenen åt mannen som kunde fisa nationalsången, så kanske han hade något att erbjuda även mig? Plötsligt kände jag ett välbekant ej så piffigt sus i "lô marräng" och begav mig i lunk mot toaletten! Jag beskådade min vinterbleka, vackra kropp i månljuset och insåg att jag med min nya charmanta hållning påminde rätt mycket om Gollum! Damn you, you sexy, sexy little thing, tänkte jag för mig själv! Jag skulle bli filmstjärna! Plötsligt händer det! :)

Väl inne i mitt ljuvliga mintgröna 50-talsbadrum, satte jag mig tillrätta på kejsartronen! Jajjemän! Grattis Monica! Döm om min lycka då jag mycket riktig fick se att smultronveckan hade inträtt IGEN! Fantastiskt! HURRAAAAA!!! Det var ju hela 9 dagar sedan sist, så det var ju inte utan att man hade varit alldeles utom sig av oro över vart den hade tagit vägen!!! Hade i och för sig varit lite extra unikt att bli gravid med en mikrovärmd dunkudde med ett ditritat ansikte i tusch, (och spiral dessutom, jag alltså, inte kudden), men ändå... Hade Mio varit vaken hade han dock blivit alldeles utom sig av avund! Trots mitt smusslande hade han redan vid den ringa åldern av 2 år, undrat över tampongernas mystiska försvinnande och utbrustit;
- Mamma! Varför mette du l´assorbenten i rumpan?
- Det gör jag inte min lilla prins! Titta där vilken fin parfym mamma har till dig!
- Var tar den vägen då?
- Här har mamma en massa parfymer till dig hjärtat!
- Kan jag få en egen att mette i rumpan mamma?
- Eeeh, neh, det går tyvärr inte fint älskling!
- Men mamma, sade han då och sken upp som en sol!
- När jag blir stor! DÅ, kan jag få en egen och mette upp i rumpan!
Ja, kära barn, tänkte jag för mig själv. Då får du ansvara helt själv för vad du har tänkt att stoppa där, så länge inte jag är inblandad! Det lägger jag mig inte i när du har flyttat hemifrån. Men om du nu skulle vara lagd åt det hållet, hoppas jag ändå att du hittar något lite roliga än en tampong förstås!

Jag tog mig en uppfriskande dusch och gav mig tillbaka till min älskade lilla miniprins i sängen! Han ville i alla fall alltid ha mig, hur jag än såg ut, hur mycket jag än "trollade" och det var inte så bara... :)



1 kommentar:

  1. En riktigt kul blogg och har suttit och skrattat för mig själv:-) Rösten på bloggtoppen går till dig :-)

    SvaraRadera